Rondo turbinowe w Walidrogach otwarte. Na drodze krajowej nr 94 pojawiły się za to inne ograniczenia [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Rondo turbinowe w Walidrogach na DK 94
Rondo turbinowe w Walidrogach na DK 94 GDDKiA Opole
W poniedziałek po południu kierowcy wjechali na nowe rondo turbinowe na drodze krajowej nr 94 w rejonie miejscowości Walidrogi. Jednocześnie niedawno wystartowały prace w innym punkcie tej trasy, w miejscowości Skarbiszów.

Budowa ronda turbinowego w Walidrogach została zrealizowana w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Powstało ono w miejscu skrzyżowania z trasą na Tarnów Opolski. Z powodu dużego natężenia ruchu, wjazd z dróg podporządkowanych na drogę krajową nr 94 w tym miejscu był bardzo niebezpieczny. Z tego względu często dochodziło tam do wypadków.

W ramach inwestycji oprócz budowy ronda wykonano ciągi pieszo-rowerowe o długości około kilometra oraz dwie zatoki autobusowe. Do tego dochodzi nowe oświetlenie uliczne, oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

To wszystko ma sprawić, że na DK 94 w Walidrogach będzie bezpieczniej. Łączny koszt inwestycji to ponad 10 mln zł.

Równolegle z udostępnieniem ronda turbinowego w Walidrogach w innym punkcie DK 94 pojawiły się utrudnienia. Wszystko za sprawą modernizacji przepustu w Skarbiszowe (gmina Dąbrowa).

- Aktualnie na tym odcinku obowiązuje ruch wahadłowy – naprzemienny. Planowany termin likwidacji utrudnień to przełom września i października tego roku - informuje Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Istniejący przepust to obiekt sklepiony, kamienno-ceglany. Szacowany rok budowy obiektu – 1945. Obiekt zaprojektowany został na ruch pojazdów o masie do 30 ton. Obiekt przeprowadza wodę z przyległych terenów pod DK 94. Przepust utracił swoje parametry użytkowe i nie spełnia założonej funkcji. Dalsza jego degradacja może skutkować zagrożeniem bezpieczeństwa dla użytkowników i konstrukcji drogi. W celu umożliwienia sprawnego funkcjonowania odwodnienia niezbędne jest wykonanie przebudowy przepustu, który należy rozebrać i wybudować nowy obiekt - opisuje.

- Nowy przepust zaprojektowano jako żelbetową rurę o średnicy 120 cm i długości 17,53 m. Przepust będzie wybudowany metodą rozkopu. Wlot i wylot przepustu zostanie umocniony ścianą betonową. Realizowana inwestycja ma na celu poprawę odwodnienia drogi - wskazuje Agata Andruszewska.

Te prace pochłoną około 1,2 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Grosicki kończy karierę, Polacy przed Francją czyli STUDIO EURO odc.5

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska