Rondo turbinowe w Walidrogach otwarte. Na drodze krajowej nr 94 pojawiły się za to inne ograniczenia [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Rondo turbinowe w Walidrogach na DK 94 GDDKiA Opole
W poniedziałek po południu kierowcy wjechali na nowe rondo turbinowe na drodze krajowej nr 94 w rejonie miejscowości Walidrogi. Jednocześnie niedawno wystartowały prace w innym punkcie tej trasy, w miejscowości Skarbiszów.

Budowa ronda turbinowego w Walidrogach została zrealizowana w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Powstało ono w miejscu skrzyżowania z trasą na Tarnów Opolski. Z powodu dużego natężenia ruchu, wjazd z dróg podporządkowanych na drogę krajową nr 94 w tym miejscu był bardzo niebezpieczny. Z tego względu często dochodziło tam do wypadków.

W ramach inwestycji oprócz budowy ronda wykonano ciągi pieszo-rowerowe o długości około kilometra oraz dwie zatoki autobusowe. Do tego dochodzi nowe oświetlenie uliczne, oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

To wszystko ma sprawić, że na DK 94 w Walidrogach będzie bezpieczniej. Łączny koszt inwestycji to ponad 10 mln zł.

Równolegle z udostępnieniem ronda turbinowego w Walidrogach w innym punkcie DK 94 pojawiły się utrudnienia. Wszystko za sprawą modernizacji przepustu w Skarbiszowe (gmina Dąbrowa).

- Aktualnie na tym odcinku obowiązuje ruch wahadłowy – naprzemienny. Planowany termin likwidacji utrudnień to przełom września i października tego roku - informuje Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Istniejący przepust to obiekt sklepiony, kamienno-ceglany. Szacowany rok budowy obiektu – 1945. Obiekt zaprojektowany został na ruch pojazdów o masie do 30 ton. Obiekt przeprowadza wodę z przyległych terenów pod DK 94. Przepust utracił swoje parametry użytkowe i nie spełnia założonej funkcji. Dalsza jego degradacja może skutkować zagrożeniem bezpieczeństwa dla użytkowników i konstrukcji drogi. W celu umożliwienia sprawnego funkcjonowania odwodnienia niezbędne jest wykonanie przebudowy przepustu, który należy rozebrać i wybudować nowy obiekt - opisuje.

- Nowy przepust zaprojektowano jako żelbetową rurę o średnicy 120 cm i długości 17,53 m. Przepust będzie wybudowany metodą rozkopu. Wlot i wylot przepustu zostanie umocniony ścianą betonową. Realizowana inwestycja ma na celu poprawę odwodnienia drogi - wskazuje Agata Andruszewska.

Te prace pochłoną około 1,2 mln zł.

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2 września, 18:27, Gość:

Ale jest jedna sprawa która kole w oczy, odronda w kierunku opola jest fragmet drogi okolo 100m pelen dziur... Tez mogli by to zrobic

Na to już pewnie nie starczyło pieniędzy

G
Gość

Ale jest jedna sprawa która kole w oczy, odronda w kierunku opola jest fragmet drogi okolo 100m pelen dziur... Tez mogli by to zrobic

G
Gość

Szacunek za roboty poprowadzone na rondzie przy Walidrogach oraz zaplanowanie przebiegu inwestycji zachowując stałą możliwość jazdy na trasie Opole - Strzelce Opolskie. Praktycznie żadnych problemów z pokonywaniem tego odcinka, takie wystąpiły jedynie przez 2 dni na samym końcu prowadzonych prac podczas wylewania asfaltu. Dopełnieniem zachwytów nad inwestycją było malowanie pasów o godzinie 23 tak żeby nie sprawić większych problemów kierowcom.

Dodaj ogłoszenie