Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. 1 Maja w Opolu. Prace rozpoczną się jeszcze w sierpniu. Ubędzie miejsc parkingowych

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Prace po północnej stronie ul. 1 Maja mają się rozpocząć jeszcze w sierpniu Piotr Guzik
Miejski Zarząd Dróg wybrał wykonawcę budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy 1 Maja w Opolu. Powstanie ona na pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Rejtana i Plebiscytową. Skutkiem inwestycji będzie ubytek przestrzeni parkingowej.

Ulica 1 Maja pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Rejtana i Plebiscytową jest zazwyczaj szczelnie zastawiona samochodami. Szczególnie tyczy się to jej górnego odcinka, w rejonie szkoły i lodziarni.

To jednak do końca roku ma się zmienić. MZD rozstrzygnął bowiem przetarg na wykonanie ponad 600-metrowej trasy rowerowej wzdłuż tej części ul. 1 Maja. Ciąg pieszo-rowerowy zaplanowano po północnej stronie drogi. Powstaną przejazdy dla cyklistów przez ulice Przemysłową, Warsztatową, Kani i Kasprowicza. Ciąg będzie oddzielony od jezdni chodnikiem z kostki betonowej, na którego części wyznaczone będą też miejsca parkingowe.

Ten ostatni punkt może budzić kontrowersje wśród okolicznych mieszkańców. Plan zakłada, że po zakończeniu inwestycji po północnej stronie 1 Maja wyznaczonych będzie 25 miejsc parkingowych, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych. Tymczasem teraz około 20 samochodów potrafi się zmieścić naprzeciwko bloku pomiędzy ulicami Przemysłową i Warsztatową.

- Wcześniej z parkowaniem wzdłuż ul. 1 Maja była "wolna amerykanka". Każdy parkował jak chciał. Teraz to uporządkujemy. Musimy tam zmieści ciąg pieszo rowerowy i zachować drzewa - mówi Adam Leszczyński, rzecznik MZD.

Spośród trzech firm, które zgłosiły się do przetargu, za najkorzystniejszą drogowcy uznali ofertę firmy Wasbud. Jest warta ponad milion złotych.

Adam Leszczyński zaznacza, że za te pieniądze zrealizowane będą prace tylko na północnej części ulicy 1 Maja, bowiem jest to wariant podstawowy inwestycji. Należy jednak pamiętać, że plan obejmuje też remont chodników i uporządkowanie miejsc parkingowych (ich liczba wynosiłaby 37, w tym jedno dla niepełnosprawnych) po południowej stronie drogi, także na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Rejtana i Plebiscytową.

Adam Leszczyński przyznaje, że na tę część inwestycji MZD na razie nie ma pieniędzy. Nie jest jednak wykluczone, że w najbliższych miesiącach dojdzie do korekt w budżecie Opola, za sprawą których inwestycja będzie wykonana w pełnym zakresie.

- Prace ruszą jeszcze w sierpniu. Prace po północnej stronie ul. 1 Maja powinny zakończyć się w grudniu - zapowiada rzecznik MZD.

Kto zapłaci za budowę fabryki Izery w Jaworznie?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Opolanin

Czy wy w tym Mzd już całkiem pogłupieliście?!

Przyzwyczailiście nas do durnych swoich decyzji ale może czas powiedzieć Stop?!

Ile można zmniejszać ilość miejsc parkingowych? My aut potrzebujemy i będziemy ich używać . A wy jak chcecie rowerami jeździć bo to ekologicznie to sobie jeździjcie.

Urzędnicze decyzje nie widzą, że autem jeździ się do pracy, na urlop, doszłoby dzieci odwozi, na zakupy... nie rowerem a autem!

Prezydencie Opola -widzisz i nie grzmisz?

Dodaj ogłoszenie