Będzie to możliwe dzięki wartemu 260 milionów złotych remontowi tej linii. Od września pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem pociągi pasażerskie pojadą z maksymalną prędkością 120 km/h. Przed remontem była ona ograniczona miejscami nawet do 60 km/h.
Składy towarowe rozwiną prędkość do 80 km/h.
- Dzięki temu pasażerowie pociągów dalekobieżnych pojadą pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem krócej o 20 minut, a klienci pociągów regionalnych, zatrzymujących się na każdym przystanku, o 10 minut krócej - wyjaśnia Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Robotnicy wymienili tam torowiska oraz ich podbudowę, dzięki czemu składy pojadą też ciszej niż do tej pory. Na trasie zamontowano w sumie 86 km nowych torów, na finiszu jest też wymiana rozjazdów - z 62 zaplanowanych zamontowano już 48. Trwa także remont przejazdów kolejowo-drogowych (z 36 odnowiono 12 ). Robotnicy wyremontują również perony na 12 stacjach.
- Do końca lipca odnowiono osiem, a na pozostałych czterech: w Ostrzeszowie, Byczynie, Biskupicach i Domaninie trwają prace wykończeniowe - mówi Mirosław Siemieniec.
Przeczytaj też: PKP Intercity pokazało w Opolu zmodernizowane wagony
Odnowione przystanki mają wyższe, ułatwiające wsiadanie do pociągów perony, nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Osobom niepełnosprawnym życie ułatwią pochylnie i dodatkowe poręcze, a niewidomym czy niedowidzącym - linie bezpieczeństwa z wypukłościami informującymi o krawędzi peronu.
Remont trasy z Kluczborka do Ostrzeszowa jest jednym z kilku projektów zrealizowanych pomiędzy Poznaniem a Katowicami, dzięki którym aż o 1,5 godziny skróci się przejazd z Wielkopolski na Śląsk. Rewitalizacja linii 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa zakończy się na przełomie sierpnia i września.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?