Magistrala Podsudecka z Kędzierzyna-Koźla przez Nysę do Legnicy będzie zelektryfikowana, a pociągi przyspieszą do 160 km/h [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przebiegająca m.in. przez Opolszczyznę linia podsudecka zostanie wyremontowana. Stacja Otmuchów.
Przebiegająca m.in. przez Opolszczyznę linia podsudecka zostanie wyremontowana. Stacja Otmuchów. UMiG Otmuchów
Magistrala Podsudecka - przebiegająca m.in. przez Kędzierzyn-Koźle, Prudnik, Nysę i Paczków i dalej do Legnicy - ma zostać gruntownie przebudowana. Zakres inwestycji jest spory. Zobacz, jak linia prezentuje się teraz.

Magistrala Podsudecka. Co ma się zmienić na tej trasie?

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują studium wykonalności dla rewitalizacji linii kolejowej nr 137 czyli Magistrali Podsudeckiej na odcinku od Kędzierzyna-Koźla przez Prudnik, Nysę, Paczków, Kamieniec Ząbkowicki w stronę Legnicy.

W oparciu o przeprowadzone analizy do realizacji skierowany zostanie wariant, który zakłada maksymalną prędkość pociągów pasażerskich 160 km/h oraz towarowych 120 km/h - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

W ramach robót planowana jest budowa drugiego toru na wszystkich odcinkach, które teraz są jednotorowe oraz budowę torów na stacjach, które umożliwią obsługę pociągów towarowych o długości 750 metrów.

Przewidujemy również elektryfikację linii na całej jej długości - dodaje Katarzyna Głowacka.

W planach jest także przebudowa stacji i budowa nowych przystanków (w sumie 49 lokalizacji peronów dostosowanych do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się).

Opracowanie dokumentacji projektowej oraz częściowa realizacja robót budowlanych mogłaby być realizowane w kolejnej perspektywie finansowej 2021-2027, w zależności od dostępności środków finansowych.

Magistrala Podsudecka. Szansa dla wielu miast

Gruntowny remont wspomnianego odcinka linii 137 to szansa dla rozwoju takich miasta jak Prudnik, Nysa, Otmuchów czy Paczków oraz dla tamtejszych mieszkańców na dojazdy do pracy i szkół. Przebudowa linii ma również strategiczne znaczenie dla pogranicza polsko-niemiecko-czeskiego i poprawy komunikacji na tych terenach.

To kolejna dobra informacja dla osób mieszkających wzdłuż Magistrali Podsudeckiej. Przypomnijmy, że PKP Intercity wpisał do nowego rozkładu jazdy dwa pociągi pospieszne, które po ponad 10 latach wrócą na tę linię.

Dzięki temu nowe połączenia otrzymają mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla, Głogówka, Prudnika, Nysy, Otmuchowa i Paczkowa. Nowością na torach będzie skład TLK Sudety relacji Kraków - Jelenia Góra oraz TLK Kormoran Polanica Zdrój – Olsztyn.

Z kolei w ramach rządowego programu Kolej plus szansę na odbudowę ma linia kolejowa Racibórz - Głubczyce - Racławice Śląskie, która w tej ostatniej miejscowości łączy się z Magistralą Podsudecką.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Strefa Biznesu - Kara dla Raiffeisen International

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

i CO TAM NOWEGO NA PODSUDECKIEJ MAGISTRALI??

g
gapa
10 grudnia, 06:29, Gość:

Super wiadomość. Ja w 1984 roku,zacząlem naukę w Technikum Elektrycznym, na kierunku trakcja elektryczna. Po szkole miałem pracować w Nysie, na zeelektryfikowanej linii, która miała być już wybudowana. Jak widzę jest szansa, że jeszcze przed emeryturą, znajdę pracę w wyuczonym zawodzie.

czytaj niżej !

g
gapa

Stoi na stacji lokomotywa ciężka, ogromna i pot z niej spływa tłusta oliwa. ........

G
Gość

Super wiadomość. Ja w 1984 roku,zacząlem naukę w Technikum Elektrycznym, na kierunku trakcja elektryczna. Po szkole miałem pracować w Nysie, na zeelektryfikowanej linii, która miała być już wybudowana. Jak widzę jest szansa, że jeszcze przed emeryturą, znajdę pracę w wyuczonym zawodzie.

M
Mirek

Co z tego , budynki stacji w Twardawie, Raclawicach Slaskich, Prudniku , Nowym Swietowie, Otmuchowie, i Paczkowie pozostana dalej ruina !!

A
Andrzej

ho ho ho , o joj joj!

optymizmem wieje czyli 2025 do może 2030 !

kim i czym chcą robić , jak z Opole do Kluczborka lub Malborka do Grudziądza przez Kwidzyn !!!

O
Opole

Te złe pisiory będą remontować linie kolejowe! A Tusek chciał zamknąć w cholere.

G
Gość

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prawie-sto-linii-z-decyzja-o-likwidacji-81620.html - za PO/PSL

G
Gość

https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/674000,kolejowi-doradcy-przesadzili-z-zamykaniem-torow-czesc-tras-zostanie.html

G
Gość

https://miedziowefakty.pl/120-km-h-co-kwadrans-za-800-mln-zl-za-6-lat-powstanie-kolei-aglomeracyjna-zaglebia-miedziowego/

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie