reklama

Remont ulicy Oleskiej w Opolu. Po modernizacji jezdnia będzie węższa [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Zaktualizowano 
Prace na ul. Oleskiej mają być zakończone w najbliższych tygodniach Piotr Guzik
W najbliższych tygodniach zakończyć ma się remont ulicy Oleskiej w Opolu. Kierowcy zastanawiają się, czy jezdnia po modernizacji nie będzie za wąska. Drogowcy odpierają, że jej szerokość mieści się w normach.

Prace na ul. Oleskiej prowadzone są na dwóch odcinkach: pomiędzy rondem im. Pileckiego a gmachem Uniwersytetu Opolskiego oraz pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Wodociągową oraz z ulicami Chabrów i Okulickiego.

Ostatnio na tym pierwszym odcinku wyremontowano skrzyżowanie z ul. Czaplaka i Zajączka. W środę w jego rejonie instalowano nowe oświetlenie uliczne. Sama jezdnia już od pewnego czasu gotowa jest na ułożenie na niej ostatniej warstwy asfaltu. Potem asfalt ma być ułożony też na ścieżkach rowerowych.

- Jezdnia na tym odcinku jest węższa, niż przed remontem. Może tu być bardzo ciasno – słyszymy od kierowców.

Czytaj także

Miejski Zarząd Dróg informuje, że jezdnia będzie miała siedem metrów szerokości i jest to zgodne z normami. Drogowcy argumentują, że wrażenie, iż na ul. Oleskiej będzie ciasno, może wynikać z likwidacji długiej zatoki postojowej, w której zatrzymywały się też autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. To z kolei uzasadniane jest koniecznością pozyskania przestrzeni na wytyczenie ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy.

Adam Leszczyński, rzecznik MZD, podkreśla, że przystanek autobusowy w tej części ulicy Oleskiej nadal będzie naprzeciw lokalu Qchnia, ale autobusy będą się zatrzymywały na jezdni. Za przystankiem, na terenie pomiędzy ulicą a ścieżką rowerową ułożonym z ciemniejszej kostki, wyznaczone będą miejsca postojowe dla aut i taksówek.

Na ciemniejszej kostce wyznaczone mają też być miejsca postojowe dla samochodów w innych częściach ul. Oleskiej. Zaś porównując zdjęcia z placu budowy z tymi, które są dostępna w sieci, to widać, że jezdnia będzie nieco węższa, niż wcześniej.

Czytaj także

Z kolei na dalszym odcinku ul. Oleskiej, w rejonie Stegu Areny, autobusy MZK będą się już zatrzymywały w zatokach. Tam również ułożono już pierwsze warstwy asfaltu.

Przypomnijmy, że w przeszłości odcinek ul. Oleskiej od skrzyżowania z ul. Chabrów i Okulickiego aż do stacji Opole Wschodnie planowany był do poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu. Miasto postawiło jednak na utrzymanie trasy jednojezdniowej, co umożliwiło wykonanie ścieżki rowerowej.

Kiedy remont ul. Oleskiej będzie zakończony? Adam Leszczyński nie podaje dokładnej daty. Zaznacza, że termin ukończenia prac to połowa listopada. Zapowiada, że jeśli jakiś fragment drogi będzie można oddać wcześniej, to MZD będzie o tym informować.

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 października, 21:21, Gość:

Przystanek na jezdni żeby blokować ruch samochodów.

Gratulacje

23 października, 22:00, Gość:

Dokładnie tak. Dlaczego samochody maja być w lepszej sytuacji ?

Rowery na chodniku, żeby utrudniać ruch pieszym

g
gabrys
23 października, 22:37, N:

Musi byc sciezka rowerowa? Znow lobby dwoch [orbaźliwe]ow wygralo.

23 października, 22:48, Gość:

Musi

24 października, 9:14, Gość:

Ścieżki rowerowe są właśnie po to aby ruch był płynny i rowery nie spowalniały jadących aut, no i jest bezpieczniej. A takie buraki jak ty, które nie rozumieją tego bo są za tępe nie powinny kierować pojazdami mechanicznymi.

Ciągi pieszo-rowerowe są dla tych, którzy wiedzą jak się na nich zachować, ale nie rowerzyści w Opolu, to jest twór maksymalnie niebezpieczny dla pieszego. Jak jesteś takim "nie tępym burakiem", to zwróć uwagę na bezpieczeństwo wszystkich, zwłaszcza dzieci idących do lub ze szkoły. Pas dla rowerzysty może być wydzielony na asfalcie. Pojazdy razem, piesi oddzielnie.

G
Gość
23 października, 22:37, N:

Musi byc sciezka rowerowa? Znow lobby dwoch [orbaźliwe]ow wygralo.

23 października, 22:48, Gość:

Musi

Nie musi , może być pas wymalowany na asfalcie.

G
Gość
23 października, 23:27, Gość:

To trzeba być mega asem, żeby tak zaprojektować drogę- genialne!

A #sprawdzonywdziałaniu klepie takie projekty i roboty i płaci nie swoją kasą...

Nie można było wyrównać chodniki, zrobić remont drogi i na asfalcie wymalować pas dla rowerów? jak na Kościuszki? ile ten kawałek Oleskiej kosztował, przez to że as tak zaprojektował a ktoś to klepnął?

A bus pasa jeszcze powinien być, a co, jak z rozmachem to z rozmachem, i na Kośnego też... buspas.... ehhhh

Słusznie, droga była szeroka wystarczyło domalować pas rowerowy

G
Gość
23 października, 21:21, Gość:

Przystanek na jezdni żeby blokować ruch samochodów.

Gratulacje

23 października, 22:00, Gość:

Dokładnie tak. Dlaczego samochody maja być w lepszej sytuacji ?

23 października, 22:22, Gość:

Dokładnie tak samo jest na Piastowskiej. Brak zatoczki, autobus się zatrzymuje, ludzie wsiadają a korek coraz wiekszy. To chore rozwiązanie, ktoś nie myśli

24 października, 10:27, rew:

Przecież na Oleskiej autobus jedzie raz na 20 minut (tylko jedna linia), więc na pewno nie spowoduje korka. A oddzielenie ruchu rowerów i samochodów jest w tym miejscu dobre.

Za to wrzucenie rowerów na chodnik to jteż fatalny pomysł. Zwłaszcza dla pieszych, rowerzyści są "królami chodników", na ciągach pieszo rowerowych, też nie wiedzą, że to nie oni maja pierwszeństwo.

G
Gość
23 października, 21:21, Gość:

Przystanek na jezdni żeby blokować ruch samochodów.

Gratulacje

23 października, 22:00, Gość:

Dokładnie tak. Dlaczego samochody maja być w lepszej sytuacji ?

23 października, 22:22, Gość:

Dokładnie tak samo jest na Piastowskiej. Brak zatoczki, autobus się zatrzymuje, ludzie wsiadają a korek coraz wiekszy. To chore rozwiązanie, ktoś nie myśli

24 października, 09:40, Gość:

To trzeba się przesiąść do autobusów i na rowery, a nie tłuste zady spalinowcami wozić

Przejedź wioskę Opole jedną linią z końca na koniec. To dobre dla bezrobotnych, albo emerytow - czyli tych którzy mają dużo czasu...

r
rew
23 października, 21:21, Gość:

Przystanek na jezdni żeby blokować ruch samochodów.

Gratulacje

23 października, 22:00, Gość:

Dokładnie tak. Dlaczego samochody maja być w lepszej sytuacji ?

23 października, 22:22, Gość:

Dokładnie tak samo jest na Piastowskiej. Brak zatoczki, autobus się zatrzymuje, ludzie wsiadają a korek coraz wiekszy. To chore rozwiązanie, ktoś nie myśli

Przecież na Oleskiej autobus jedzie raz na 20 minut (tylko jedna linia), więc na pewno nie spowoduje korka. A oddzielenie ruchu rowerów i samochodów jest w tym miejscu dobre.

G
Gość
23 października, 21:21, Gość:

Przystanek na jezdni żeby blokować ruch samochodów.

Gratulacje

23 października, 22:00, Gość:

Dokładnie tak. Dlaczego samochody maja być w lepszej sytuacji ?

23 października, 22:22, Gość:

Dokładnie tak samo jest na Piastowskiej. Brak zatoczki, autobus się zatrzymuje, ludzie wsiadają a korek coraz wiekszy. To chore rozwiązanie, ktoś nie myśli

To trzeba się przesiąść do autobusów i na rowery, a nie tłuste zady spalinowcami wozić

G
Gość
23 października, 22:37, N:

Musi byc sciezka rowerowa? Znow lobby dwoch [orbaźliwe]ow wygralo.

23 października, 22:48, Gość:

Musi

Ścieżki rowerowe są właśnie po to aby ruch był płynny i rowery nie spowalniały jadących aut, no i jest bezpieczniej. A takie buraki jak ty, które nie rozumieją tego bo są za tępe nie powinny kierować pojazdami mechanicznymi.

G
Gość

To trzeba być mega asem, żeby tak zaprojektować drogę- genialne!

A #sprawdzonywdziałaniu klepie takie projekty i roboty i płaci nie swoją kasą...

Nie można było wyrównać chodniki, zrobić remont drogi i na asfalcie wymalować pas dla rowerów? jak na Kościuszki? ile ten kawałek Oleskiej kosztował, przez to że as tak zaprojektował a ktoś to klepnął?

A bus pasa jeszcze powinien być, a co, jak z rozmachem to z rozmachem, i na Kośnego też... buspas.... ehhhh

G
Gość

"że przystanek autobusowy w tej części ulicy Oleskiej nadal będzie naprzeciw lokalu Qchnia, ale autobusy będą się zatrzymywały na jezdni."

Na jezdni??? O kurcze, brawo...

G
Gość
23 października, 19:49, Gość:

A gdzie BUS - pas ?

23 października, 21:35, Gość:

Pomogło by to

Bus basy, w dwie strony, do tego sciezki rowerowe i po dwa pasy jeszcze aaa no i pas startowy

G
Gość
23 października, 20:59, Gość:

7 metrów to typowa szerokość dróg w mieście, a ponadto powiatowych, gminnych, wojewódzkich czy krajowych, szersze są tylko obwodnice i autostrady. Nie wiem po co to sianie zamętu, chyba gazeta ma słabe wyniki, a jeżeli ktoś sobie nie poradzi to chyba pora na odświeżenie kursu nauki jazdy.

23 października, 22:29, Xxx:

Polecam ruszyć tyłek sprzed komputera i zobaczyć jak tam jest. Jeśli dalej chcesz wierzyć urzedasom to sobie wierz. Tylko czekać jak "zmodernizowana" ulica tonąć będzie w korkach, zwłaszcza, że ruch na oleskiej ma wzrosnąć po wybudowaniu centrum opole wschód kilkukrotnie jak przyznał sam Ratusz

Yhy. I 10 cm szersza jezdnia spowoduje że?

G
Gość
23 października, 22:37, N:

Musi byc sciezka rowerowa? Znow lobby dwoch [orbaźliwe]ow wygralo.

Musi

G
Gość
23 października, 21:35, Gość:

Dramat ścieżki rowerowe a rowerzyści i tak po ulicach jeżdżą. Po remoncie powinno być lepiej a nie ciasniej

Szerzej nie znaczy lepiej. Jak za wąsko, pora na mzki się przenieść.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3