19 czerwca w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu nastąpi otwarcie ofert na generalny remont drogi wojewódzkiej nr 487 w Oleśnie.
To nie będzie zwyczajny remont drogi. Ulica Sienkiewicza, biegnąca od wiaduktu kolejowego w kierunku wjazdu węzła drogi ekspresowej S11, zostanie przesunięta i wyprostowana. Dzięki temu nie będzie już pełna zakrętów i nierówności. Wymagać to będzie jednak m.in. przesunięcia bocznicy kolejowej.
- Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 487 wraz ze zmianą jej przebiegu w Oleśnie na odcinku 2,28 km - informuje Arkadiusz Branicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. - Początek rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 487 rozpoczyna się na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 494.
Początek rozbudowy drogi znajduje się pomiędzy skrzyżowaniem DW 487 z ul. Leśną i z ul. Sosnową (czyli obok zabytkowego kościoła świętej Anny), 100 metrów za skrzyżowaniem z ul. Leśną od strony Boroszowa, a kończy w rejonie DW 494 na skrzyżowaniu ulic Chopina i Częstochowskiej w Oleśnie (czyli obok wiaduktu kolejowego).
- W ramach tej inwestycji droga wojewódzka nr 487 zmieni swój przebieg z ul. Murka na ul. Chopina, kończąc się na ul. Częstochowskiej, czyli na drodze wojewódzkiej nr 494 - wyjaśnia Arkadiusz Branicki.
Koszty poznamy po rozstrzygnięciu przetargu, ale wiadomo, że będzie to bardzo inwestycja drogowa. W zeszłym roku szacowano ją na 50 milionów zł.
Tak duża inwestycja drogowa wymagać będzie przebudowy uzbrojenia terenu: sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, wodociągowej, gazowej oraz kanalizacji deszczowej. W zakres tego remontu drogowego wchodzi również przebudowa torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym w obrębie stacji PKP Olesno Śląskie.
Rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą najprawdopodobniej nastąpi w lipcu lub sierpniu. Wykonawca będzie mieć 16 miesięcy razem z zima na przebudowę drogi. Ulica Sienkiewicza w Oleśnie będzie gotowa zatem do końca 2025 roku.
Tak skomplikowana przebudowa drogi wiązać się będzie z dużymi utrudnieniami. Nie tylko dla kierowców, ale także dla mieszkańców. Nie do uniknięcia będą przerwy w dostawach wody, prądu i dostępu do kanalizacji w trakcie przebudowy sieci.
Jaki zakres robót obejmuje remont ulicy Sienkiewicza (DW 487) w Oleśnie:
- rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 487 oraz ciągu komunikacyjnego łączącego drogi wojewódzkie nr 494 i 487 o łącznej długości ok. 2,28 km – klasa techniczna G, nośność nawierzchni 115kN/oś,
- korekta geometrii drogi do parametrów drogi klasy „G”,
- budowa nowej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumiczne grysowo-mastyksowej SMA dostosowaną do obciążenia 115kN/oś,
- budowa bitumicznej ścieżki pieszo-rowerowej na odc. wymagających zabezpieczenia ruchu pieszych i rowerzystów,
- przebudowa i budowa chodników z kostki betonowej na odcinku wymagających zabezpieczenia ruchu pieszych,
- przebudowa zatoki autobusowej,
- budowa poboczy gruntowych ulepszonych o szerokości 1,25m,
- przebudowa skrzyżowań z drogami podporządkowanymi,
- przebudowa mostu w ciągu ul. Chopina do I klasy nośności,
- przebudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych,
- odwodnienie drogi poprzez: kompleksową budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej, renowacja i odbudowa rowów przydrożnych oraz zapewnienie odwodnienia terenów przyległych,
- dostosowanie projektowanych obiektów budowlanych do korzystania przez osoby niepełnosprawne,
- ewentualna wycinka drzew i krzewów znajdujących się w pasie drogi,
- budowa elementów bezpieczeństwa ruchu (w tym punktowe elementy odblaskowe, płyty integracyjne),
- przebudowa i zabezpieczenie kolidujących z inwestycją urządzeń infrastruktury technicznej,
- przebudowa oświetlenia ulicznego, w tym budowa oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych zasilanych z sieci,
- przebudowa toru bocznicowego nr 31 i 33 (zgodnie z warunkami uzyskanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe) i związane z tym prace rozbiórkowe,
- przebudowa i budowa obiektów inżynierskich – przepusty, mury oporowe,
- budowa kanału technologicznego.
Remont ulicy Sienkiewicza w Oleśnie wymaga także przebudowy torowiska stacji PKP Olesno Śląskie:
- utworzenie dwóch torów odstawczych nr 31 i 33 zakończonych kozłami oporowymi,
- likwidację toru nr 35 wraz z rozjazdem 52,
- likwidację toru nr 17 – żeberka ochronnego wraz z rozjazdem 11,
- likwidację rozjazdów nr 55, 56, 57 wraz z wstawkami rozjazdowymi,
- zmianę geometrii toru nr 33 wraz z remontem nawierzchni,
- regulację istniejącego rozjazdu nr 51 w planie i profilu wraz z przesunięciem podłużnym,
- korektę odcinka toru nr 31 poprzez regulację w planie i profilu,
- zabudowę odwodnienia wgłębnego torów nr 31 i 33,
- zabudowę dwóch kozłów oporowych wraz zasypkami,
- likwidację przejścia służbowego przez grupę torów 31-35 obok magazynów.
Na tym odcinku przebudowana zostanie droga wojewódzka nr 487 w Oleśnie.
Nowy basen odkryty w Oleśnie ze zjeżdżalniami wodnymi. Otwar...
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.3/images/video_restrictions/7.webp)
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?