Formuła 1 w Warszawie

fot. Renault
Po warszawskim ulicznym torze wyścigowym pędzić będzie jedna ze wschodzących gwiazd F1, Heikki Kovalainen.
Po warszawskim ulicznym torze wyścigowym pędzić będzie jedna ze wschodzących gwiazd F1, Heikki Kovalainen. fot. Renault
Bolid Renault przejedzie ulicami stolicy. Wygraj bilety na ten niesamowity pokaz.

Konkurs

Konkurs

Wygraj wejściówkę na trybunę dla VIP-ów na warszawskim pokazie ING Renault F1 Roadshow. Odpowiedz na pytanie, czy Robert Kubica jest pierwszym Polakiem jeżdżącym w Formule 1. Wyślij SMS-a o treści ntoopole.imię i nazwisko+odpowiedź (TAK lub NIE) pod numer 7268 (koszt wysłania SMS-a 2 zł / 2,44 zł z VAT). Na odpowiedzi czekamy do niedzieli 20 maja. Więcej informacji o konkursie w internecie na www.nto.pl/konkurs.

Przejazd nastąpi 3 czerwca, w niedzielę, podczas imprezy pod nazwą ING Renault F1 Roadshow.

Warszawa jest jednym z zaledwie sześciu miast na świecie, które będą miały szansę na zorganizowanie ulicznego pokazu w 2007 roku. Oprócz naszej stolicy bolid Renault pokaże się na ulicach Johannesburga, Rotterdamu, Bukaresztu, Meksyku i Dubaju.

Po warszawskim ulicznym torze wyścigowym pędzić będzie jedna ze wschodzących gwiazd F1, Heikki Kovalainen. Fin odwiedził już Warszawę, aby obejrzeć trasę. Kierowca obiecuje dużo hałasu, zapachu palonej gumy i prędkość dochodzącą nawet do 200 km/godz.

Na ING Renault F1 Roadshow w Warszawie zespół przywiezie dwa bolidy, z których jeden będzie jeździł po ulicznym torze, jaki powstanie na Wybrzeżu Kościuszkowskim i Moście Świętokrzyskim. Nad przygotowaniem bolidu do jazdy po ulicach miasta będzie pracowała 15-osobowa ekipa wyspecjalizowanych mechaników Formuły 1. Będą oni mieli do dyspozycji trzy silniki (1 zapasowy), jedną zapasową skrzynię biegów, jedno zapasowe pełne zawieszenie tylne i przednie, cztery kierownice, pięć zestawów kół i 9 laptopów. W baku samochodu jeżdżącego w stolicy zostanie zatankowanych 100 litrów paliwa.

Bolid, który poprowadzi 26-letni Fin, to nowoczesne i naszpikowane elektroniką cacko, zbudowane z superwytrzymałych i lekkich włókien węglowych. Sercem samochodu jest ośmiocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 2,4 litra i wadze 95 kg. Ogromna moc silnika, błyskawiczna zmiana biegów oraz odpowiednia przyczepność sprawiają, że ważące około 600 kg auto osiąga 160 km/godz. w 3 sekundy. Rozgrzewające się do temperatury około 1000 stopni Celsjusza tarcze i klocki hamulcowe, wykonane z włókien węglowych, pozwalają zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/godz. samochód F1 na dystansie około 15 metrów. Energia powstała w wyniku hamowania rozpędzonego samochodu byłaby wystarczająca do zasilenia 100-watowej żarówki przez 6 godzin.

Przejazd bolidu poprzedzi parada samochodów rajdowych, osobowych i zabytkowych, a atmosferę porównywalną do tych, jaka panuje na wyścigach Formuły 1, zagwarantują także dodatkowe atrakcje dostępne w miasteczku F1, które powstanie na tyłach Biblioteki Uniwersyteckiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska