Ruch płynny, przejścia bezpieczne

Krzysztof Baranowski
Miejski program poprawy bezpieczeństwa ruchu zakłada przebudowę większości skrzyżowań.

W pierwszej kolejności powinny zostać zmodernizowane wszystkie drogi krzyżujące się z obwodnicą śródmiejską (droga nr 94: Wrocławska, Nysy Łużyckiej, Plebiscytowa, Armii Krajowej, Obrońców Stalingradu, Strzelecka).
- Taki program zatwierdziła jeszcze w ubiegłym roku rada miasta. Jest realizowany w miarę posiadanych pieniędzy. To za każdym razem poważne kwoty. Przebudowa, na przykład, skrzyżowania ulic Partyzanckiej i Wrocławskiej będzie kosztować około 1 mln zł, Niemodlińskiej i Spychalskiego - około 600 tys. zł - wylicza Stanisław Głębocki, naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Opola.

Z tych między innymi powodów spora część zaplanowanych inwestycji jeszcze się nie rozpoczęła.
- Pierwszeństwo ma budowa obwodnicy północnej. Dopóki nie zostanie doprowadzona do ulicy Strzeleckiej, trudno będzie modernizować skrzyżowania w centrum - mówi naczelnik Głębocki.
Niemniej na lata 2002-03 zaplanowano kilka takich inwestycji. W pierwszym rzędzie skrzyżowanie ulic Wrocławskiej i Nysy Łużyckiej (koszt około 400 tys. zł). Następnie Mieszka I - Obrońców Stalingradu i Jagiellonów. W przyszłym roku natomiast musiałoby zostać przebudowane skrzyżowanie ulic Ozimskiej z Plebiscytową. Wszystkie te miejsca już od dawna są niewydolne.
W latach 2002-04 powinny zostać przebudowane niektóre skrzyżowania w centrum Opola. Przede wszystkim okolice placu Kopernika. W ciągu ulic Reymonta, Żeromskiego i Oleskiej skupiałby się ruch dwukierunkowy. Skrzyżowanie Żeromskiego z Oleską powinno więc zostać przebudowane. Powstanie tam rondo. Dwa zespolone ronda planowane są na przecięciu Ozimskiej i Reymonta. Trzecie miałoby powstać u zbiegu ulic Ozimskiej i Mozarta (nieopodal placu Wolności). Władze miasta uważają, że budowa rozpoczęłaby się w 2003 r.

W tym roku natomiast planowane są prace związane z poprawą geometrii skrzyżowań ulic Sosnkowskiego i Horoszkiewicza oraz Ozimskiej z Plebiscytową.
- Wszystkie te modernizacje będą uwzględniać potrzeby zarówno kierowców, jak i pieszych. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, będą na przykład, budowane azyle - podkreśla naczelnik Głębocki.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3