Ruch płynny, przejścia bezpieczne

Krzysztof Baranowski
Miejski program poprawy bezpieczeństwa ruchu zakłada przebudowę większości skrzyżowań.

W pierwszej kolejności powinny zostać zmodernizowane wszystkie drogi krzyżujące się z obwodnicą śródmiejską (droga nr 94: Wrocławska, Nysy Łużyckiej, Plebiscytowa, Armii Krajowej, Obrońców Stalingradu, Strzelecka).
- Taki program zatwierdziła jeszcze w ubiegłym roku rada miasta. Jest realizowany w miarę posiadanych pieniędzy. To za każdym razem poważne kwoty. Przebudowa, na przykład, skrzyżowania ulic Partyzanckiej i Wrocławskiej będzie kosztować około 1 mln zł, Niemodlińskiej i Spychalskiego - około 600 tys. zł - wylicza Stanisław Głębocki, naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Opola.

Z tych między innymi powodów spora część zaplanowanych inwestycji jeszcze się nie rozpoczęła.
- Pierwszeństwo ma budowa obwodnicy północnej. Dopóki nie zostanie doprowadzona do ulicy Strzeleckiej, trudno będzie modernizować skrzyżowania w centrum - mówi naczelnik Głębocki.
Niemniej na lata 2002-03 zaplanowano kilka takich inwestycji. W pierwszym rzędzie skrzyżowanie ulic Wrocławskiej i Nysy Łużyckiej (koszt około 400 tys. zł). Następnie Mieszka I - Obrońców Stalingradu i Jagiellonów. W przyszłym roku natomiast musiałoby zostać przebudowane skrzyżowanie ulic Ozimskiej z Plebiscytową. Wszystkie te miejsca już od dawna są niewydolne.
W latach 2002-04 powinny zostać przebudowane niektóre skrzyżowania w centrum Opola. Przede wszystkim okolice placu Kopernika. W ciągu ulic Reymonta, Żeromskiego i Oleskiej skupiałby się ruch dwukierunkowy. Skrzyżowanie Żeromskiego z Oleską powinno więc zostać przebudowane. Powstanie tam rondo. Dwa zespolone ronda planowane są na przecięciu Ozimskiej i Reymonta. Trzecie miałoby powstać u zbiegu ulic Ozimskiej i Mozarta (nieopodal placu Wolności). Władze miasta uważają, że budowa rozpoczęłaby się w 2003 r.

W tym roku natomiast planowane są prace związane z poprawą geometrii skrzyżowań ulic Sosnkowskiego i Horoszkiewicza oraz Ozimskiej z Plebiscytową.
- Wszystkie te modernizacje będą uwzględniać potrzeby zarówno kierowców, jak i pieszych. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, będą na przykład, budowane azyle - podkreśla naczelnik Głębocki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska