Ruszyło wyburzanie wiaduktu kolejowego nad ul Powstańców Śląskich w Opolu oraz mostu nad Młynówką. Zobacz postęp prac na opolskim węźle

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Ruszyło wyburzanie wiaduktu nad ul. Powstańców Śląskich w Opolu.
Ruszyło wyburzanie wiaduktu nad ul. Powstańców Śląskich w Opolu. Facebook prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego.
Prace prowadzone są w ramach przebudowy linii kolejowej na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Główne - Opole Zachodnie.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły wyburzanie wiaduktu nad ul. Powstańców Śląskich w Opolu. Obecnie trwają prace na obiekcie, po którym pociągi jeździły od strony Wrocławia.

Po wybudowaniu nowej przeprawy, robotnicy zajmą się drugim wiaduktem, po którym składy jadą w stronę Dolnego Śląska.

Przy okazji zostanie poszerzony przejazd pod nimi, dzięki czemu będą mogły wyminąć się tam dwa samochody, a po obu stronach ulicy powstaną chodniki.

Opolski węzeł kolejowy, będą nowe mosty

Ekipy budowlane zdemontowały już także jeden z dwóch mostów nad Młynówką i przygotowują się do budowy nowego, trwają prace przy budowie nowej przeprawy przez Odrę. Ale na tym nie koniec.

- Przygotowujemy się już do modernizacji innych obiektów: nad Kanałem Ulgi i nad Suchodołem oraz wiaduktów nad ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską - wylicza Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Kierowców najbardziej powinna cieszyć przebudowa wiaduktu nad ul. Krapkowicką, bo to wąskie gardło na drodze wylotowej z Opola. W ramach robót przejazd pod torami ma być pogłębiony, tak aby prześwit w pionie miał cztery metry wysokości.

Dziś pomiędzy jezdnią i wiaduktem jest zaledwie 2,1 metra. Do tego jest na tyle wąsko, że kierowcy jadący w stronę centrum Opola muszą ustępować pierwszeństwa tym, poruszającym się w przeciwnym kierunku.

Po zakończeniu prac przejazd ma mieć ponad osiem metrów szerokości, co umożliwi rozbudowę ulicy Krapkowickiej w tym miejscu, a także poprowadzenie wzdłuż niej ścieżki rowerowej.

Pod torami będą też mogły jeździć autobusy MZK, a to umożliwi wyznaczenie przystanku w rejonie mostu im. Joachima Halupczoka nad Kanałem Ulgi, co ułatwi opolanom dojazd na Wyspę Bolko.

Opolski węzeł kolejowy, będzie wygodniej i bezpieczniej

Inwestycja na opolskim węźle kolejowym trwa już od ponad roku. Roboty polegają m.in. na wymianie torów, sieci trakcyjnej i urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu pociągów.

- Na stacji Opole Główne powstał też nowy peron - 1a, który zwiększy jej przepustowość, wyremontowaliśmy przejście podziemne pomiędzy pierwszym i drugim peronem, kładziemy nowe tory na stacji Opole Główne oraz jeden z torów pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim - wylicza Mirosław Siemieniec.

Zakończenie robót zaplanowano w 2023 roku.

Inwestycja za ogromne pieniądze

Inwestycja ta jest częścią większego projektu - przebudowy linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole. Wartość przedsięwzięcia współfinansowanego z Unii Europejskiej wynosi 815,7 mln zł.

Po zakończeniu wszystkich prac pociągi na tej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się o połowę - z 50 do nawet 25 minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska