Wybory 2023. Kandydaturę rektora Marcina Lorenca wspierają opolscy naukowcy

Mateusz Majnusz
Mateusz Majnusz
Decyzja Marcin Lorenca o kandydowaniu do Senatu była poprzedzona szerokimi konsultacjami w kręgach akademickich.
Decyzja Marcin Lorenca o kandydowaniu do Senatu była poprzedzona szerokimi konsultacjami w kręgach akademickich. Mateusz Majnusz
Prof. Marcin Lorenc, rektor Politechniki Opolskiej, ubiega się o mandat senatora. Jego kandydaturę popiera opolskie środowisko naukowe, w tym m.in. prof. Danuta Kisielewicz z Uniwersytetu Opolskiego oraz prof. Jerzy Skubis, były rektor Politechniki Opolskiej.

Marcin Lorenc rozpoczął swoją prezentację od podkreślenia symboliczności miejsca, w którym zorganizowano konferencję, czyli przed budynkiem Politechniki Opolskiej. Uczelnia ta to instytucja o długiej historii, która od czasów swojego założenia ewoluowała w nowoczesną uczelnię o znaczeniu regionalnym i krajowym.

- Obecnie skupia się na dwóch nowoczesnych kampusach, które dynamicznie się rozwijają. Moim celem jest kontynuowanie tego rozwoju akademickiego, który ma nie tylko wpływ na uczelnię, ale także na całe miasto Opole i okoliczny region – tłumaczy rektor Lorenc.

Decyzja Marcin Lorenca o kandydowaniu do Senatu była poprzedzona szerokimi konsultacjami w kręgach akademickich. Jego decyzję wsparli merytorycznie doświadczeni profesorowie, m.in. prof. Danuta Kisielewicz z Uniwersytetu Opolskiego oraz prof. Jerzy Skubis, były rektor Politechniki Opolskiej.

Prof. Kisielewicz podkreśliła, że Marcin Lorenc to wybitny naukowiec z dziedziny elektrotechniki i elektroniki, związany z uczelnią od ponad trzydziestu lat. Ma bogate doświadczenie zarówno w dziedzinie nauki, jak i współpracy z przemysłem, w tym w obszarze sztucznej inteligencji.

- Jestem przekonana, że Marcin Lorenc to wybitny naukowiec, który może przyczynić się do rozwoju Opolszczyzny. Jego doświadczenie w naukach technicznych oraz współpraca z przemysłem stanowią ogromne atuty. Dlatego gorąco wspieram jego kandydaturę – tłumaczy prof. Kisielewicz.

Prof. Jerzy Skubis, były rektor Politechniki Opolskiej, zwrócił uwagę na potrzebę wprowadzenia świeżego spojrzenia i młodych, dynamicznych liderów do Senatu. Marcin Lorenc jako stosunkowo młody kandydat ma potencjał, by przyczynić się do rozwoju regionu opolskiego i współpracy z innymi ośrodkami akademickimi, takimi jak Wrocław czy Katowice.

- Marcin Lorenc to osoba, która doskonale rozumie potrzeby naszego regionu. Jego zaangażowanie w rozwijanie uczelni i współpracę z biznesem sprawiają, że jest idealnym kandydatem na senatora. Mam pełne przekonanie, że potrafiłby skutecznie reprezentować Opolszczyznę w Senacie – dodał prof. Skubis.

Warto też wspomnieć, że Opole ma już swoją tradycję wysyłania do Senatu wybitnych naukowców, którzy aktywnie działają na rzecz rozwoju regionu i uczelni. W przeszłości byli to m.in. prof. Stanisław S. Nicieja., prof. Dorota Simonides czy prof. Piotr Wach.

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MM
https://www.24opole.pl/50021,Politechnika_Opolska_awansuje_w_gronie_najlepszych_uczelni,wiadomosc.html. A uniwerek nie istnieje w rankingach. Szacun Panie Lorenc.
T
Tomek
Marek Masnyk będąc rektorem jak startował do RM z list Wiśniaka to było ok co??? Dobrze, że w porę się zorientował z kim ma do czynienia.
B
Były pracownik UO
Przynajmniej PO funkcjonuje dobrze. Czerwony UO gdyby nie PiS, który lobbował za otworzeniem wydziału lekarskiego byłby już Wyższą Szkołą.
K
Krzysiek
3 października, 9:05, Krzysiek:

Jestem pracownikiem uo i od pewnego czasu obserwuję, że bardzo źle się dzieje na politechnice. Poprzedni rektor miał złych doradców, ten ma chyba jeszcze gorszych. Dziwie się, że nie ma tam nikogo życzliwego kto doradziłby po przyjacielsku żeby skończyć to szaleństwo. Pan rektor twierdzi, że stoi za nim środowisko akademickie a tymczasem widzę dwoje emerytów, którzy powinni już karmić gołębie a nie bawić się w politykę. Pani zresztą ma opinię dość mocno odklejonej od rzeczywistości. Przerażające jest jak nisko upadają elity. Środowisko uo jest mocno zniesmaczone tym co się dzieje i tym że jedna osoba jest brana za całą społeczność i tak przedstawiana w mediach. Rektor buduje swoj sukces rodem z tvp info, pytanie kto to pompuje do takich rozmiarów bo wszyscy z którymi rozmawiam to odzegnuja się od tej farsy.

3 października, 9:23, Gość:

Zgadzam się w 100%ntach z jednym wyjątkiem. NTO to nie media, to pisowski ŚCIEK propagandowy.

3 października, 12:14, Opolanka:

Jak jesteś pracownikiem UO, to może zainteresuj się co dzieje się na twojej uczelni.

W tym rzecz, że na mojej uczelni nic się nie dzieje bo skupiamy się na pracy a nie na aferach. Problem jest taki, że wasz rektor startuje listy pis ale nigdzie nie zamieszcza tej informacji podobnie jest z brakiem określenia że jest rektorem politechniki co rodzi dużo wątpliwości, bo pracownicy uo muszą się tłumaczyć, że to nie ich rektor kandyduje. Brak transparentnosci w tym wszystkim. To tak jakby chcieć ciastko i zjeść ciastko. Startuję z listy pis ale udaję że nie, jestem z po ale sienie przyznam to może będą myśleli że jestem rektorem uniwerku i nikt się nie będzie czepiał, dziwny tok myślenia.

A
Aa
Żaden z wymienionych na końcu artykułu profesorów nie chce mieć nic wspólnego z Lorencem i żadna z tych osób go nie popiera
g
gosc
Faktem jest ze z oczywistych powodow, ze lepiej juz bylo czy to na Politechnice czy UO te "Elity" staraja sie o polityczne wynalazki i przez to doplyw kasy bo przez zwyczajne ksztalcenie to brakuje pomalu bazy w spoleczenstwie a "Elita" chce jesc i to najlepiej coraz wiecej.
O
Opolanka
3 października, 9:05, Krzysiek:

Jestem pracownikiem uo i od pewnego czasu obserwuję, że bardzo źle się dzieje na politechnice. Poprzedni rektor miał złych doradców, ten ma chyba jeszcze gorszych. Dziwie się, że nie ma tam nikogo życzliwego kto doradziłby po przyjacielsku żeby skończyć to szaleństwo. Pan rektor twierdzi, że stoi za nim środowisko akademickie a tymczasem widzę dwoje emerytów, którzy powinni już karmić gołębie a nie bawić się w politykę. Pani zresztą ma opinię dość mocno odklejonej od rzeczywistości. Przerażające jest jak nisko upadają elity. Środowisko uo jest mocno zniesmaczone tym co się dzieje i tym że jedna osoba jest brana za całą społeczność i tak przedstawiana w mediach. Rektor buduje swoj sukces rodem z tvp info, pytanie kto to pompuje do takich rozmiarów bo wszyscy z którymi rozmawiam to odzegnuja się od tej farsy.

3 października, 9:23, Gość:

Zgadzam się w 100%ntach z jednym wyjątkiem. NTO to nie media, to pisowski ŚCIEK propagandowy.

Jak jesteś pracownikiem UO, to może zainteresuj się co dzieje się na twojej uczelni.

G
Gość
3 października, 9:05, Krzysiek:

Jestem pracownikiem uo i od pewnego czasu obserwuję, że bardzo źle się dzieje na politechnice. Poprzedni rektor miał złych doradców, ten ma chyba jeszcze gorszych. Dziwie się, że nie ma tam nikogo życzliwego kto doradziłby po przyjacielsku żeby skończyć to szaleństwo. Pan rektor twierdzi, że stoi za nim środowisko akademickie a tymczasem widzę dwoje emerytów, którzy powinni już karmić gołębie a nie bawić się w politykę. Pani zresztą ma opinię dość mocno odklejonej od rzeczywistości. Przerażające jest jak nisko upadają elity. Środowisko uo jest mocno zniesmaczone tym co się dzieje i tym że jedna osoba jest brana za całą społeczność i tak przedstawiana w mediach. Rektor buduje swoj sukces rodem z tvp info, pytanie kto to pompuje do takich rozmiarów bo wszyscy z którymi rozmawiam to odzegnuja się od tej farsy.

Zgadzam się w 100%ntach z jednym wyjątkiem. NTO to nie media, to pisowski ŚCIEK propagandowy.

r
rew
Dziwne, że na jego plakatach wyborczych nie ma nigdzie napisu "PiS". Czyżby wstydziły się listy, z której startuje?
O
Obserwator
To mamy wybór do Senatu dr hab. z dziedziny elektrotechniki i elektronik i dr z dziedziny ekonomii. Wybór staje sie oczywisty czy elektryk czy ekonomista> Oto jest pytanie.!
L
LoL
2 października, 20:38, LoL:

Popatrzmy na nową ramówke obiektywnej polskiej prasy "Wybory2023", cztery pierwsze nagłówki w skrócie "pis, pis, pis, pis". Dobrze są jeszcze niezależni i nie upartyjnieni dziennikarze.

To sarkazm, a gazeta powinna iść do zamknięcia. Wy towarzysze to już nawet wstydu nie macie.

3 października, 6:13, rozsądny opozycja:

Tacy niezależni jak TVN😂znajdź mi niezależnego dziennikarza. Ja trzeba być naiwnym aby myśleć, że Tusk poprowadzi PO do sukcesu. Ten szkodnik powinien odejść.

Jak trzeba być naiwnym żeby wierzyć iż zjednoczonej prawicy zależy na dobru Polek, Polaków i Polsce? To dopiero jest zagadka.

r
rozsądny opozycja
2 października, 20:38, LoL:

Popatrzmy na nową ramówke obiektywnej polskiej prasy "Wybory2023", cztery pierwsze nagłówki w skrócie "pis, pis, pis, pis". Dobrze są jeszcze niezależni i nie upartyjnieni dziennikarze.

To sarkazm, a gazeta powinna iść do zamknięcia. Wy towarzysze to już nawet wstydu nie macie.

Tacy niezależni jak TVN😂znajdź mi niezależnego dziennikarza. Ja trzeba być naiwnym aby myśleć, że Tusk poprowadzi PO do sukcesu. Ten szkodnik powinien odejść.

A
Antypopis
2 października, 20:38, LoL:

Popatrzmy na nową ramówke obiektywnej polskiej prasy "Wybory2023", cztery pierwsze nagłówki w skrócie "pis, pis, pis, pis". Dobrze są jeszcze niezależni i nie upartyjnieni dziennikarze.

To sarkazm, a gazeta powinna iść do zamknięcia. Wy towarzysze to już nawet wstydu nie macie.

Popatrzmy na ramowkę opolska360, opole24 czy pożal się Boże gadzinówka GW. PO, PO, PO.

L
LoL
Popatrzmy na nową ramówke obiektywnej polskiej prasy "Wybory2023", cztery pierwsze nagłówki w skrócie "pis, pis, pis, pis". Dobrze są jeszcze niezależni i nie upartyjnieni dziennikarze.

To sarkazm, a gazeta powinna iść do zamknięcia. Wy towarzysze to już nawet wstydu nie macie.
K
Kasy mało
Jak się tak będzie spieszył do koryta to się poślizgnie na gównie
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska