Kończy się przebudowa opolskiego węzła kolejowego. Pociągi jeżdżą już po dwóch torach między Opolem Głównym i Opolem Zachodnim

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przebudowa trasy E30 z Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla była największą inwestycją kolejową ostatnich lat w regionie.
Przebudowa trasy E30 z Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla była największą inwestycją kolejową ostatnich lat w regionie. PKP PLK/Robert Lodziński/Sławomir Draguła
Prace na opolskim węźle kolejowym prowadzone były w ramach większego projektu - przebudowy magistrali kolejowej E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim.

Nowe tory, mosty, wiadukty

Pociągi pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim kursują już po nowych torach w obu kierunkach. To ważne, bo każdego dnia, po tej trasie łączącej Dolny Śląsk i Opolszczyznę oraz wschód i zachód kraju, jeździ ponad 100 składów.

- Przebudowa drugiego toru, podobnie jak w przypadku pierwszej nitki, objęła także sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem oraz trzy mosty i cztery wiadukty - informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

Te pierwsze przerzucone są nad Młynówką, Odrą i Kanałem Ulgi. Natomiast wiadukty nad ulicami: Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem i Prószkowską.

Zwłaszcza przebudowa tych dwóch pierwszych przepraw ma wielkie znaczenie dla miasta. Obiekty, na których prace jeszcze trwają, zostały poszerzone i pogłębione, dzięki czemu sprawniejszy będzie przejazd pod nimi.

Poprawi się też bezpieczeństwo, bo zbudowane będą chodniki i ścieżki dla rowerów.

W ramach prac związanych z rewitalizacją linii na opolskim węźle kolejowym inwestor przebudował też nastawnię na stacji Opole Główne. Teraz dyżurni ruchu korzystają z nowoczesnych systemów i urządzeń komputerowych.

- Na remontowanym odcinku pozostały do wykonania już tylko roboty drogowe związane z wiaduktami. Ten zakres prac zależy jednak od warunków atmosferycznych. Zakończenie zadania planowane jest na marzec tego roku - dodaje Karol Jakubowski.

Zakres robót był większy

Prace na opolskim węźle kolejowym prowadzone były w ramach większego projektu - przebudowy magistrali kolejowej E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim.

To największa i najważniejsza inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe w województwie opolskim. Jej koszt wynosi ponad 800 mln złotych, z czego dofinansowanie przez Unię Europejską wynosi ponad 600 mln złotych.

Dzięki rewitalizacji trasy czas przejazdu pociągiem pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem skrócił się o ponad 20 minut. Zmodernizowanych zostało też 10 stacji i przystanków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska