Otwarcie centrum przesiadkowego „Opole Wschodnie”. Od poniedziałku modyfikacji ulegają trasy autobusów MZK, będą też nowe przystanki

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Nowe centrum przesiadkowe „Opole Wschodnie” to m.in. kilka nowych przystanków w okolicy skrzyżowania Katowickiej, Oleskiej, Rataja, Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich.
Nowe centrum przesiadkowe „Opole Wschodnie” to m.in. kilka nowych przystanków w okolicy skrzyżowania Katowickiej, Oleskiej, Rataja, Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich. Sławomir Draguła
W związku z otwarciem centrum przesiadkowego „Opole Wschodnie”, od poniedziałku 17 stycznia modyfikacji ulegają trasy autobusów MZK linii: 11, 15, 25, 28 i N2. Będą też nowe przystanki, a część starych zostanie zlikwidowanych. Łatwo nie będzie. To prawdziwa rewolucja w kursowaniu autobusów MZK.

Po pierwsze z obsługi wyłączone będą przystanki: „Oleska-Uniwersytet” (w kierunku os. AK), „Kośnego-Katowicka” (w obu kierunkach), „Kośnego - pl. Kopernika” oraz „Sosnkowskiego - Centrum Handlowe” (w kierunku ul. Okulickiego).

- Teraz autobusy będą zatrzymywać się na nowych przystankach - informuje Ewelina Laxy z opolskiego MZK.

  • „Dworzec Wschodni - Uniwersytet” (dla linii 11 w kierunku os. AK, dla linii 15 w kierunku Centrum, dla linii 28 w kierunku Grudzice, dla linii N2 w kierunku ul. Luboszyckiej),
  • „Dworzec Wschodni-Wieża Ciśnień” (w obu kierunkach dla linii: 11, 28 i N2),
  • „Rataja-Dworzec Wschodni” (w obu kierunkach dla linii 15), „Rataja-Szpital” (w obu kierunkach dla linii 15).

Autobusy linii 11 od przystanku „Reymonta” kursować będą ulicami: Reymonta – Żeromskiego – Oleską – przez Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie do przystanku „Oleska-Stegu Arena” – c.d. bez zmian.

Przejazd w przeciwnym kierunku odbywać się będzie standardową trasą tej linii przez ul. Oleską z uwzględnieniem nowo utworzonego przystanku „Dworzec Wschodni-Wieża Ciśnień”.

Autobusy linii 15 od przystanku „Ozimska-Dubois” kursować będą ulicami: Ozimską – Katowicką – przez Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie – Rataja – Sosnkowskiego do przystanku „Sosnkowskiego-Wodociągowa” – c.d. bez zmian.

- Przejazd w przeciwnym kierunku od przystanku „Sosnkowskiego-Wodociągowa” odbywać się będzie ulicami: Sosnkowskiego – Rataja – przez Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie – Katowicką – Ozimską do przystanku „Ozimska-Dubois” i dalej bez zmian - informuje Ewelina Laxy.

Autobusy linii 25 od przystanku „Damrota” kursować będą ulicami: Reymonta – Ozimską do przystanku „Ozimska-Katowicka” – c.d. bez zmian.

Przejazd w przeciwnym kierunku od przystanku „Ozimska-Katowicka” odbywać się będzie ulicami: Ozimską – Kołłątaja – 1 Maja do przystanku „1 Maja-Dworzec Główny” – c.d. bez zmian.

Autobusy linii 28 od przystanku „Sosnkowskiego-Małopolska” kursować będą ulicami: Sosnkowskiego – Horoszkiewicza – Ozimską – Katowicką – przez Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie – Oleską – Chabrów do przystanku „Chabrów” – c.d. bez zmian.

- Przejazd w przeciwnym kierunku od przystanku „Chabrów” odbywać się będzie ulicami: Chabrów – Oleską – przez Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie – Katowicką – Ozimską – Horoszkiewicza – Sosnkowskiego do przystanku „Sosnkowskiego-Małopolska” i dalej bez zmian - informuje Ewelina Laxy.

Autobusy linii N2 od przystanku „Reymonta” kursować będą ulicami: Reymonta – Żeromskiego – Oleską – przez Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie – Oleską – Chabrów – Luboszycką do przystanku „Luboszycka-Chabrów” – c.d. bez zmian.

Przejazd w przeciwnym kierunku od przystanku „Luboszycka-Chabrów” odbywać się będzie ulicami: Chabrów – Oleską – przez Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie – Oleską – Żeromskiego do przystanku „Pl. Kopernika-Uniwersytet” – c.d. bez zmian.

Przypomnijmy, że od 31 grudnia kierowcom udostępniono przebudowane skrzyżowanie w okolicy centrum przesiadkowego, nową estakadę i dwa tunele.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Samo życie .
G
Gość
16 stycznia, 19:34, Zofian:

Po cholere te wiadukty i tunele jak tam wytyczono bus pasy i ograniczono przepustowość tego skrzyżowania. Proponuje władzą miasta w ogóle nie rozdrabniac się i wiadukt, i tunel udostepnic tylko autobusom i taksówka. Reszta niech jeździ przez krzyzówkę ze swiatłami, Gratuluje temu miejskiemu asowi od bus pasów w ratuszu. Już sie popisał na moście na kanale ulgi, na ulicy Niemodlińskiej.

17 stycznia, 8:06, Gość:

Oni są zapatrzeni na swojego idola Trzaskowskiego. Tylko czekaj, kiedy na środku Ozimskiej posadzą szpaler drzew, zwężając drogę do jednego pasa.

W Opolu tylko trakty rowerowe i basta

G
Gość
Zdaniem Joanny Erbel istotnym elementem podnoszenia jakości życia jest m.in. zrównoważona mobilność, np. systemy zarządzania ruchem oraz wprowadzenie aut autonomicznych, zwężanie ulic, priorytet dla pieszych i rowerów.

https://www.portalsamorzadowy.pl/ochrona-srodowiska/polskie-miasta-skopiowaly-zle-przyklady-te-trendy-je-odmienia,343560.html
G
Gość
Już widzę te tłumy przesiadające się na tym hubie komunikacyjnym :))) Niemniej dobrze, że wreszcie udrożnione skrzyżowanie. To należało zrobić już dawno.
G
Gość
16 stycznia, 19:34, Zofian:

Po cholere te wiadukty i tunele jak tam wytyczono bus pasy i ograniczono przepustowość tego skrzyżowania. Proponuje władzą miasta w ogóle nie rozdrabniac się i wiadukt, i tunel udostepnic tylko autobusom i taksówka. Reszta niech jeździ przez krzyzówkę ze swiatłami, Gratuluje temu miejskiemu asowi od bus pasów w ratuszu. Już sie popisał na moście na kanale ulgi, na ulicy Niemodlińskiej.

Oni są zapatrzeni na swojego idola Trzaskowskiego. Tylko czekaj, kiedy na środku Ozimskiej posadzą szpaler drzew, zwężając drogę do jednego pasa.

G
Gość
Za mało betonu ja bym tam jeszcze dolał po bokach
Z
Zofian
Po cholere te wiadukty i tunele jak tam wytyczono bus pasy i ograniczono przepustowość tego skrzyżowania. Proponuje władzą miasta w ogóle nie rozdrabniac się i wiadukt, i tunel udostepnic tylko autobusom i taksówka. Reszta niech jeździ przez krzyzówkę ze swiatłami, Gratuluje temu miejskiemu asowi od bus pasów w ratuszu. Już sie popisał na moście na kanale ulgi, na ulicy Niemodlińskiej.
G
Gość
16 stycznia, 16:50, Gość:

Czyli teraz kolej na dokończenie obwodnicy Opola i dołożenie drugiego pasa - jak to jest normą w Europie

Teraz to bedzie głupi stadion i dokończenie pałacu prezydenta przy plebiscytowej!

G
Gość
Czyli teraz kolej na dokończenie obwodnicy Opola i dołożenie drugiego pasa - jak to jest normą w Europie
C
Czarnowąsy
16 stycznia, 11:26, Czarnowąsy:

Kpina jaka rewolucja?Drogie bilety, autobusy spóźniają się ciągle. Z nowo przyłączonych terenów np. Czarnowąs nie można się dostać bezpośrednio na Zaodrze. MZK Opole to jedno z najslabszych przewoźników w regionie. Zero nowych połączeń. Brak słów

16 stycznia, 13:14, Gość:

jeśli chodzi o cene biletu to są one jedne z najtańszych w Polsce

16 stycznia, 14:07, Jjj:

Najtańsze? W wakacje jeździliśmy przez tydzień Gliwice - Zabrze - Katowice Bytom. Już pomijam to, że dzieciaki jeździły na legitymację szkolną, za darmo(!) bo jest to taka aglomeracja, która może sobie na to pozwolić. Ale bilety dla dorosłych nie dość, że o wiele tańsze, to jeszcze system zupełnie inaczej rozwiązany. Gdybyśmy mieli kartę ŚKUP, to byłoby jeszcze taniej. Tylko nie da się jej wyrobić od ręki.

Napewno nie najtańsze. Zawsze musi być jakiś troll z urzędu miasta.

P
Pinio
16 stycznia, 9:00, Gość:

część starych zostanie zlikwidowanych. Łatwo nie będzie. Czyli będą ofiary rewolucji?

16 stycznia, 10:48, Pinio:

Jasne ze beda. Beda wsrod kierowcow, bo nie wszyscy ogarniaja te skrzyzowanie, sam widzialem dwa razy jak zmieniali pasy i zajeżdżali sobie droge, hehe. A pasazerowie seniorzy zanim ogarna przystanki to hoho.

16 stycznia, 13:13, Gość:

no to jak ktoś nie ogarnia tego skrzyżowania to niech wgl nie wsiada za kierownice bo to świadczy o jego własnym debiliźmie, jak można nie ogarniać tak prostego skrzyżowania, przecież gdyby takie osoby pojechały do warszawy czy krakowa to by chyba się pozabijały

Ale zgadzm sie z Toba. Skrzyzowanie jes ok. Ludzie nie ogarniaja, niektorzy. Super zrobione, jazda plynna, teraz czas na cos takiego na Niemodlinska - Wroclawska.

J
Jjj
16 stycznia, 11:26, Czarnowąsy:

Kpina jaka rewolucja?Drogie bilety, autobusy spóźniają się ciągle. Z nowo przyłączonych terenów np. Czarnowąs nie można się dostać bezpośrednio na Zaodrze. MZK Opole to jedno z najslabszych przewoźników w regionie. Zero nowych połączeń. Brak słów

16 stycznia, 13:14, Gość:

jeśli chodzi o cene biletu to są one jedne z najtańszych w Polsce

Najtańsze? W wakacje jeździliśmy przez tydzień Gliwice - Zabrze - Katowice Bytom. Już pomijam to, że dzieciaki jeździły na legitymację szkolną, za darmo(!) bo jest to taka aglomeracja, która może sobie na to pozwolić. Ale bilety dla dorosłych nie dość, że o wiele tańsze, to jeszcze system zupełnie inaczej rozwiązany. Gdybyśmy mieli kartę ŚKUP, to byłoby jeszcze taniej. Tylko nie da się jej wyrobić od ręki.

G
Gość
16 stycznia, 9:10, Gość:

I kto z czego do czego się będzie przesiadał?

Podbijam to zasadnicze pytanie.

G
Gość
16 stycznia, 11:26, Czarnowąsy:

Kpina jaka rewolucja?Drogie bilety, autobusy spóźniają się ciągle. Z nowo przyłączonych terenów np. Czarnowąs nie można się dostać bezpośrednio na Zaodrze. MZK Opole to jedno z najslabszych przewoźników w regionie. Zero nowych połączeń. Brak słów

jeśli chodzi o cene biletu to są one jedne z najtańszych w Polsce

G
Gość
16 stycznia, 9:00, Gość:

część starych zostanie zlikwidowanych. Łatwo nie będzie. Czyli będą ofiary rewolucji?

16 stycznia, 10:48, Pinio:

Jasne ze beda. Beda wsrod kierowcow, bo nie wszyscy ogarniaja te skrzyzowanie, sam widzialem dwa razy jak zmieniali pasy i zajeżdżali sobie droge, hehe. A pasazerowie seniorzy zanim ogarna przystanki to hoho.

no to jak ktoś nie ogarnia tego skrzyżowania to niech wgl nie wsiada za kierownice bo to świadczy o jego własnym debiliźmie, jak można nie ogarniać tak prostego skrzyżowania, przecież gdyby takie osoby pojechały do warszawy czy krakowa to by chyba się pozabijały

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie