Robotnicy budujący centrum przesiadkowe Opole Wschodnie i przebudowujący pobliskie skrzyżowanie zdjęli już szalunki z nowego wiaduktu, który przerzucony został nad ulicą Oleską.
Betonowa przeprawa usprawni ruch od ulicy Plebiscytowej w stronę Zaodrza. Z kolei na zjeździe z niej brukowane są już chodniki.
Ścieżki pieszo-rowerowe powstają też wzdłuż ul. Batalionów Chłopskich w stronę skrzyżowania z ul. Luboszycką.
Dzieje się też po drugiej stronie nasypu kolejowego, od strony ulicy Rataja. Tam robotnicy układają zbrojenie przyszłego tunelu, który przebity zostanie pod linią kolejową i umożliwi przejazd od ul. Katowickiej w stronę osiedla Armii Krajowej.
Konstrukcja ta zostanie wciśnięta w nasyp - mówi Adam Leszczyński z Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.
Budowa drugiego tunelu przygotowywana jest pod ul. Oleską w ciągu ul. Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino. Usprawni on ruch na kierunku Zaodrze - ul. Plebiscytowa.
Cały czas trwają również roboty związane z budową ekranów akustycznych oraz dworca autobusowego obok Uniwersytetu Opolskiego, w miejscu gdzie stała stacja paliw Lotos. Powstały już perony, budowane są chodniki.
Prace miały finiszować
Przypomnijmy. Budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych ostatnich lat w mieście.
Jej koszt to aż 140 milionów złotych. Aktualny termin oddania jej do użytku to koniec czerwca 2021 roku. Pierwotnie prace miały już dobiegać końca, ale wykonawca poprosił o przesunięcie terminu ich zakończenia.
Powód? Wykonawca – firma Banimex – natrafiała w ziemi na instalacje, których nie było w planach. Nie bez wpływu na tę kwestię pozostawały też prace prowadzone na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na terenie stacji Opole Wschodnie.
Ratusz musiał dołożył też 3 mln złotych do dodatkowych prac, które wcześniej nie były przewidziane w kosztorysie, a wyszły podczas robót.
Kolej swoje zrobiła
Wcześniej, w ramach tego samego projektu, PKP Polskie Lnie Kolejowe wyremontowały stację Opole Wschodnie, która razem z powstającym obok Uniwersytetu Opolskiego dworcem autobusowym, będzie tworzyć centrum przesiadkowe.
Kolek zbudowała dwa nowe perony, wiaty przystankowe, wyremontowała budynek stacyjny, wymieniała tory i rozjazdy oraz zbudowała dwa nowe wiadukty.
Robotnicy przebudowujący dworzec Opole Wschodnie zdemontowali też charakterystyczne kolumny, które podtrzymywały przeprawy i zamontowali je jako elementy nowej wiaty głównej, która powstała na peronach.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?